تعمیرات جاروبرقی در اهواز
نوشته شده توسط : mopalmo

تعمیرات جاروبرقی در اهواز 

جاروبرقی ها بسته به کیفیت ، دفعات استفاده و نگهداری عمومی ، معمولاً 8 تا 12 سال عمر میکنند. با حفظ و تعمیر جاروبرقی خود در صورت نیاز می توانید عمر سرویس دهی آن را افزایش دهید.

جاروبرقی وسیله‌ای است که به وسیلهٔ مکش، کثافات و گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کند. بعضی از جاروبرقی‌ها نیز به وسیله آب کار می‌کنند. اولین جاروبرقی توسط شخصی به نام آیوز مک‌گافی اختراع گردید و در ۸ ژوئن ۱۸۶۹ این اختراع ،در آمریکا به ثبت رسید. باوجوداین، برخی بر این باورند که سازندهٔ این دستگاه فردی آمریکایی به‌نام دنیل هس می‌باشد. از سال ۲۰۱۴ میلادی و طبق قوانین اتحادیه اروپا تولید جاروبرقی با مصرف برق بیش از ۱۶۰۰ وات ممنوع و از سال ۲۰۱۷ نیز این میزان به ۹۰۰ وات تقلیل یافت.

دو نوع جاروبرقی وجود دارد: قایم و کانیستر(قوطی). در جارو برقی قائم موتور و اهرم ضربه زننده در یک واحد قرار دارند. جاروبرقی کانیستر دارای موتور و کیسه در یک قوطی می باشد. و اهرم ضربه زننده در یک منبع تغذیه جداگانه است . این دو واحد آن توسط یک شلنگ متصل شده اند.

مدل قائم چگونه کار می کند؟

 

تعمیر جاروبرقی قائم

تعمیر جاروبرقی قائم

جاروبرقی قائم از موتور و فن استفاده می کند، تا خاک را از یک سطح بیرون بکشد. و سپس آن را درون یک کیسه رسوب می دهد. خاک را با برس چرخشی بنام اهرم ضربه زننده شل کرده و به درون کیسه منتقل می کند. جاروبرقی قائم توسط اپراتور با استفاده از دسته ای که کنترل ها در آن نصب شده هدایت می شود. کار با آن ساده است.  نگهداری و تعمیر جاروبرقی قائم نیز آسان است.

مدل کانیستر چگونه کار می کند؟

جاروبرقی کانیستر قسمت اعظم وزن خود (موتور جاروبرقی ، فیلترها ، کیسه و cord winder) را در یک واحد جداگانه قرار می دهد تا هد قدرت سبک تر شود.

جاروبرقی قوطی با داشتن شلنگ بلند ، می تواند در وسط اتاق قرار گیرد و هد قدرت راحت تر حرکت کند. این طراحی امکان استفاده از موتورهای بزرگتر و قدرتمندتر را فراهم می آورد.

جاروبرقی کانیستر مانند قائم ، خاک را با نوار ضرب و شتم که در قسمت هد قدرت قرار دارد و توسط موتور کوچکتر رانده می شود ، شل می کند. خاک توسط موتور اصلی از طریق شلنگ به داخل کشیده می شود. چرخ های موجود در قوطی ، آن را به راحتی قابل حمل می کند. از آنجا که فن در جاروبرقی قوطی بیشتر از فن موجود در جاروبرقی قائم محافظت شده است. پس به طور کلی کمتر مستعد آسیب است.

 

تعمیر جاروبرقی کانیستر

نوع قائم

نکات زیر دستورالعمل های ساده ای را برای سرویس کردن به سوئیچ off / on جارو برقی قائم ، نوار ضرب و شتم ، کمربند درایو ، فن و موتور ارائه می دهد. همچنین می توانید نحوه تعمیر سوئیچ روشن / خاموش ، اتصال سیم به سر ، نوار ضرب و شتم ، موتور و حلقه سیم را برای جاروبرقی قائم یاد بگیرید.

سرویس کردن سوئیچ off / on:

به دلیل استفاده مکرر آن ، سوئیچ روشن / خاموش جاروبرقی می تواند نقص پیدا کند. خوشبختانه ، در اکثر مدل ها دسترسی و تست آسان است. بعضی از آنها با میخ پرچ در محل چسبانده می شوند. اما در بیشتر آنها از پیچ استفاده می کنند.

برای آزمایش و تعویض سوئیچ:

مرحله 1 اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی از آن جدا نشده است. سپس کاور آن را جدا کنید. تا قسمت پشت سوئیچ در معرض دید شما قرار بگیرد. سوئیچ ممکن است روی دسته یا محفظه باشد.

مرحله 2 سیم ها را بررسی کنید. تا مطمئن شوید که به طور کامل به سوئیچ وصل شده اند.

مرحله 3: از یک تستر استفاده کنید. تا مطمئن شوید که در هنگام خاموش بودن سوئیچ مدار باز وجود دارد. و هنگام روشن شدن آن مدار بسته است.

مرحله 4 اگر مشکلی در مدار وجود دارد ، یا اگر سوئیچ به درستی تست نشده است ، سوئیچ را برداشته و با یکی جایگزین کنید.

اهرم ضربه زننده:

در تعمیر جاروبرقی قائم ،اهرم ضربه زننده در جارو برقی قائم اولین محل تماس با گرد و غبار است. همچنین این یکی از اولین مؤلفه هایی است که به سرویس کردن نیاز دارد.

اهرم ضربه زننده یک غلتک گرد با یک ردیف الیاف برس است. برس ها احتمال آسیب دارند. غلتک احتمال آسیب دارد ، درپوش انتهایی تخریب شود. یا احتمال دارد کمربند درایو شل شود.

حذف و جایگزینی اهرم ضربه زننده :

مرحله 1:  برای بررسی اهرم ضربه زننده ، جاروبرقی را وارونه کنید. این اهرم در لبه جلویی قرار گرفته است.

مرحله 2:  کلیپ ها را در هر انتها بردارید ، کمربند درایو را برداشته و نوار ضرب و شتم را از روی محفظه بلند کنید.

مرحله 3: برای جداسازی این اهرم، درپوش انتهایی و فلنج را بردارید.  و سپس برس را از روی محفظه بکشید.

مرحله 4: در صورت فرسودگی ، برس را تعویض کنید. در صورت خراب شدن ، درپوش ، فلنج را جایگزین کنید. در صورت لزوم کل اهرم را تعویض کنید.

سرویس کمربند درایو:

کمربند درایو در یک جاروبرقی قائم نیرو را از موتور به اهرم ضربه زننده منتقل می شود.  وضیعت کمربند درایو باید یکبار در ماه بررسی شود. برخی از اهرم های ضربه زننده دارای تنظیماتی هستند که باعث می شود کمربند محرک محکم یا شل شود.

 





:: برچسب‌ها: تعمیرات جاروبرقی در اهواز , تعمیر جاروبرقی , تعمیر , جاروبرقی , تعمیرات تخصصی , سه سوت تعمیر ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: